Afgelopen Zondag 17 April eerste Paaszondag stond de eerste race dag voor ons op het programma op Speedway Blauwhuis met 54 stockcars ingeschreven en prachtig mooi weer erbij, keken we uit naar weer een mooie dag met hopelijk goede resultaten met nu startende bij de superstars met jawel de knipperende lampjes op de spoiler!
1ste Heat
Gert-jan mocht meteen in de eerste heat op de baan en met zijn mede superstars in dit geval op de baan Jacob de Vries #453 en Edwin Ploeg #86 mochten ze proberen toe te slaan naar voren, het ging al gauw mis bij andere die stil stonden in de bocht, Gert-jan wist zich hier goed op te anticiperen en ging zigzaggend tussendoor zonder schades en dat ging goed Gert-jan zat achter de eerste rood dakker op dat moment Jan-Roelof Wijbenga #228 en naar de neutralisatie wist Gert-jan zich al snel in de top 10 te binden tot dat ze wat in gevecht bleef met de andere rood dakkers en waardoor een gemene tik kreeg van Jacob de Vries #453 waardoor de auto niet in controle kon houden en Gert-jan met de neus tegen de richting in kwam te staan dit kostte veel tijd, ook voor Jacob zelf hij bleef hierbij haken en uiteraard weer van achter weg zien te komen uiteindelijk gefinisht op een 13e plaats.
2e Heat
In de 2e heat kwam dan even een 2e complete herstart maar Gert-jan deed keurig zijn rondjes en kruiste dan ook mooi door het veld heen in de achtervolging bij zijn mede concurrent van de superstars Pieter Langeveld #155. De race kende voor de rest geen neutralisaties dus het kwam nu echt op de snelheid van de rijder aan om de gaten te dichten naar elkaar Gert-jan wist zich in de top 5 te rijden waarbij in de laatste ronde nog de nr 3 Jan Vrieswijk #104 wist te pakken en deze heat keurig als 3e wist te finishen.
Gert-jan Klok #152 en Mark van der Hoeven #808 die reed met de ex-stockcar van de legendarische Engelse coureur John Lund #53(8 voudig wereldkampioen)
3e Heat
In de 3e heat goed weer naar voren weten te rijden en in de top 10 aangekomen ging het toch mis door de menigte en drukte was er schade ontstaan, namelijk de achterbumper rechts schuurde tegen de achterband aan waardoor de band dus leeg liep en het einde race werd en daarmee moest de auto aan de kant worden gezet.
Finale
Het was wel even spannend of we in de finale zouden staan maar door de 3e plaats in de 2e heat hadden we toch genoeg punten om de finale mee te mogen doen met 32 auto's op de baan ging de strijd om de finale los! De strijd naar voren NOG zonder gele vlagen ging goed allemaal tot dat Gert-jan even in de zij werd gepakt door Edwin Ploeg #86 bij het start-finish gedeelte waardoor er even werd gespind maar snel door kon hierbij moest die weer van achterweg zien te komen en werd dan ook al op een ronde gezet door op dat moment de leider Louw de Vries #79. 2 Ronden later was er een crash tussen Mark Tesselaar #40, Pieter van der Iest #226 en Tsjalle Greidanus #229 die een koprol mee maakte hierdoor dus weer neutralisatie waardoor iedereen weer bumper aan bumper konden aansluiten. Gert-jan mocht dus ook weer aansluiten bij het achterveld. Door de vele gevechten voorin wist Gert-jan zich goed naar voren te rijden en weer zich te herpakken bij de top 10 was het later weer een koprol dit keer van Mark Veenstra #181, Gert-jan kon deze nog net ontwijken en haakte even met een andere daarmee met de neus de boarding in maar kon zijn weg nog vervolgen en er kwam weer een neutralisatie aan met nu een 9e plaats op dat moment in handen. De start was perfect en al gauw naar de 7e plaats tot dat er weer een neutralisatie kwam en weer de race kwam stil te leggen. En dit keer ging het mis voor Pieter Langeveld die op het start-finish gedeelte nu dwars kwam te staan waardoor Gert-jan nu de dupe van werd en werd tegen gehouden maar kon nog wel door hierdoor wederom weer van achter weg zien te komen en ook nu weer dus een neutralisatie. uiteindelijk reden er niet heel veel meer maar Gert-jan lag al gauw weer midden in het veld en het leek erop of hij zich ook nog kon gaan bemoeien weer met de eersten terwijl de top 6 streden om de eerste plek waarbij rijders van 1 bocht van positie 5 naar 1 ging was het een waar spektakel om naar te kijken dit is stockcar racen zoals je het wil zien maar de rondes werden ook steeds meer ingekort en het leek erop of Gert-jan als 7e over de finish kwam maar uiteindelijk werd dat dus toch gezien als een 11e plaats door dat de transponder ons nog zag als ronde achterstand en ja die liegen niet zeggen ze..
Heat | Resultaat |
---|---|
Heat 1 | 13e |
Heat 2 | 3e |
Heat 3 | DNF |
Finale | 11e |
Het was een prachtige dag met waarbij de resultaten helaas niet echt mee wou zitten maar de snelheid en ligging op de baan was perfect alleen het geluk speelde vandaag niet lekker mee. Over de hele dag zijn we als 17e geëindigd in de dag uitslag met 25 punten minder dan de nr 1. Dit beloofd zeker een mooie warming-up voor volgende week de Kings Battle op 26 en 27 April op Speedway Blauwhuis!
Of we de 24ste April ook aan de start staan in Sint Maarten is nog even de vraag.
Foto's met dank aan Sjouke Bosma, Rara Racing, DSMG, Ruud Swinkels, Jm3 Photos, NDJ Photo, Asf
Reactie plaatsen
Reacties